Publicat el Deixa un comentari

NAPS ROSTITS I PERES AMB MANTEGA DE MEL I TIMO

El nap és un aliment quasi tan antic com la humanitat. De fet, hi ha indicis que fins i tot abans que existís l’agricultura ja es consumeixen tant les fulles com l’arrel dels naps silvestres. Els grecs i els romans en van millorar les varietats silvestres i en van estendre el cultiu per tot Europa, on va ser l’aliment bàsic durant segles, fins que l’arribada de la patata americana al segle XVIII va desplaçar-lo quasi completament. És tota una llàstima perquè el nap supera la patata, i de molt, en quantitat i qualitat de vitamines i minerals.

Aquests naps torrats, dolços i salats són tan deliciosos! Les peres i la mantega amb timó o romaní de mel són els acompanyants perfectes dels naps amargs i terrosos. Voldreu fer aquest plat vegetarià de 5 ingredients una i altra vegada!

INGREDIENTS:

De 3 a 4 naps: rentats i tallats a trossos d’1 polzada
4 peres: rentades i tallades en trossos.
3 cullerades d’oli d’oliva
Sal marina – al gust
Pebre negre : al gust

Per la salsa:

3 cullerades de mantega
1 cullerada de mel
1 cullerada de timó o romaní.

ELABORACIÓ:

Preescalfar el forn a 180º i folreu la safata amb paper de forn. Tireu els naps i les peres tallades a daus amb oli d’oliva, sal i pebre. Fiqueu-los a la safata de forn folrada i esteneu-los en una capa uniforme. Cuinem-los al forn uns 25-35 minuts, o fins que els naps estiguin tendres.

Mentre es couen els naps i les peres, escalfem la mantega en una cassola petita a foc lent. Afegiu-hi la mel i el romaní o timó i remeneu fins que quedi homogeni. Retireu del foc.
Transferiu els naps i les peres cuits a un bol i regueu-hi la mantega de mel sobre ells. Barregeu fins que estiguin ben unitats. Gaudeix!

*No cal pelar els naps i les pomes abans de rostir-les, però si es pot fer-ho.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *