Publicat el Deixa un comentari

Els 7 majors errors alimentaris que comprometen la nostra salut.

La nostra civilització ha aconseguit en els últims segles una avenços mai vistos en la història de la humanitat. Disposem d’una enorme varietat d’aliments enormes, tot i això també tenen els seus desavantatges. Una d’elles és el canvi de patrons d’alimentació que han sorgit en els darrers anys. Estem guanyant la batalla a malalties infeccioses, que sempre solien ser les principals causes de la mort humana, no obstant això, ara ens enfrontem a unes malalties cròniques causades per mals hàbits de vida (falta de esport, consum de tabac, alcohol, i sobretot una mala alimentació).

ELS MALS HABITS ALIMENTARIS ESTAN CAUSANT ARA MATEIX MÉS MORTS CADA ANY QUE LES DEL TABAC, FET MOLT PREOCUPANT!

Quins són els pitjors perills alimentaris per la nostra salut?

 

  • Menjar poca fruita i verdura: Una dieta rica en aquests redueix el risc de sofrir varies malalties, en concret, tot tipus d’infarts, diabetis, catarates, degeneració macular i el pitjor de tots, el càncer.

5 és el número mínim de fruites i verdures que hauríem de consumir cada dia.

Substituir els cereals integrals per refinats: Molta gent és pensa que són intolerants al gluten o blat, però en veritat, al que són intolerants és als productes elaborats amb farines refinades i plens de additius. Els cereals integrals, contenen més fibra i nutrients, a part d’una gran quantitat d’antioxidants. Aquests també són capaços de protegir-nos davant malalties cardiovasculars, obesitat, diabetis tipus 2 i càncer de colon.

  • No menjar fruits secs: El consum ideal d’aquests hauria de ser de 30 grams al dia. La gent té por a aquests degut al seu alt contingut calòric, però la veritat és que aquelles persones que mengen fruits secs regularment tendeixen a mantenir el seu pes durant més temps que aquelles que no.
  • Mengem massa carn i producte animal: Molts estudis demostren que la carn vermella que no ha estat tractada ni alimentada de forma natural (processada) pot arribar a elevar el risc de càncer de colon, pàncrees, pròstata i mama. El mateix amb l’excés de llet que s’ha relacionat amb un major risc de patir càncer de ovari i pròstata. Regula aquest alt consum, la que consumeixis, que sigui de qualitat i pasturada en llibertat (camps d’herba).
  • Menjar poques llegums: Des dels anys 80 les llegums han tingut una disminució excessiva. Les llegums són un dels aliments més nutritius del planeta, per la seva riquesa en proteïnes, ferro, vitamines del grup B i fibra. Ajuden a la lluita contra la fam, promouen la biodiversitat, contribueixen a la seguretat alimentaria i adaptació al canvi climàtic.
  • Consum excessiu de sal: El consum excessiu de sal és la principal causa de hipertensió arterial i està relacionada amb el càncer d’estomac. Molts problemes es podrien reduir si es disminuís el seu consum excessiu.
  • INGERIM MASSA SUCRE: Sí, en majúscula, el principal problema actual. El trobem al cafè, a les salses, a plats preparats, etc. Em de vigilar amb aquest sucre “amagat” que ens fa augmentar el consum d’aquest sense donar-nos compte.
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *