Publicat el Deixa un comentari

CARPACCIO DE CAQUI

El caqui té un notable valor nutritiu a causa, en gran mesura, a la seva riquesa en aminoàcids, vitamina A i vitamina C. Per aquesta raó, constitueix un bon complement de qualsevol dieta, especialment de les que són deficitàries en aquestes vitamines.

A més, la seva proporció de glucosa i sacarosa i el seu baix contingut en sal fan del caqui una fruita adequada per a diabètics, hipertensos i persones amb afeccions cardíaques i renals.

Les seves propietats astringents i laxants es deuen al seu contingut en tanins, que varia al llarg de la maduració del fruit. Així, el caqui és astringent abans de madurar per ser màxim el seu contingut en aquest pigment, i es torna lleugerament laxant quan està madur, ja que el percentatge de tanins s’ha reduït.

Per això et deixem una recepta que no et deixarà indiferent!
Si vols servir un entrant lleuger, amb un joc de sabors i textures que conquisti als teus convidats i que a més els sorprengui, prova amb aquest Carpaccio de caqui Persimón amb fruits secs. Amb prou feines hi elaboració en aquesta recepta, simplement és qüestió de preparar els ingredients i col·locar-los de forma harmoniosa, amb aquesta harmonia es delectarà el paladar.

INGREDIENTS

1 caqui
1 mica de nou moscada
AOV
Formatge feta
Fruits secs

ELABORACIÓ

1. Pela el caqui dur i talla-ho en làmines molt fines amb ajuda de la mandolina. Comença tallant només una làmina i comprova que no es trenca, per si cal donar-li una mica més de gruix.
2. Un cop tallat el caqui, disposa les làmines en els plats de servei i tot seguit pinta amb l’oli amb ajuda d’una brotxa de cocina.3.
3. Completa els plats de carpaccio de Persimon repartint els fruits secs que t’agradin més, jo també vaig posar formatge feta trossejat. Empolvorar una mica de nou moscada. Serveix de seguida i bon profit!

Aquesta recepta és:
Lleugera
Fàcil
Saludable
Nutritiva

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *