Publicat el Deixa un comentari

10 TIPS PER A UNA ALIMENTACIÓ SALUDABLE

Tenir una alimentació saludable és fonamental per assegurar el normal funcionament de les nostres habilitats cognitives i físiques.

El més important de menjar bé no és estar en forma sinó sentir-te bé amb tu mateix i que el teu organisme rebi tot allò que permet el seu òptim funcionament, tant en el dia a dia com a llarg termini. L’ideal és crear hàbits perdurables que transformin la qualitat de vida sense privar-nos del plaer i la vida social que el menjar sempre suposa per a la nostra cultura.

La fatiga sol ser un condicionant a l’hora de triar què menjar: fer la compra, cuinar, romandre dempeus mentre es prepara, de vegades ens impedeixen resignar les millors opcions en funció de les més senzilles. Arguments com “no tinc temps per cuinar”, “no sé cuinar” o “menjar sa és car”, també són excuses que ens donem.

1. Fixat horaris pels teus àpats:

El millor és que puguis respectar horaris pels quatre àpats principals del dia. Marcar aquests moments i respectar-los serà un gran primer pas per començar a ser més saludable.

2. Mastega lentament

No és una cursa, per digerir correctament els aliments has de  mastegar-los durant un temps considerable. A més, et sentiràs saciat més ràpid i, a poc a poc, notaràs que les porcions es fan més petites.

3. Incorpora fruites i verdures

L’ideal és consumir tres peces de fruita al dia i completar TOTS els àpats amb una porció de vegetals frescos. Els productes d’estació sempre són els més frescos i barats.

4. Elegeix productes lactis ecològics

No es tracta només de menjar bé, sinó de controlar el que s’ingereix i triar els millors aliments. Llets, formatges i iogurts de vaques que han estat pasturant ens ajuden més efectivament a absorbir tots els seus nutrients i ajuden a mantenir el pes correcte.

5. Consumeix productes amb greixos “bons”

No totes les grasses són dolentes. L’oli d’oliva, els fruits secs, l’advocat, etc. són grans proveïdors d’energia que el nostre cos mereix incorporar. Aquests ens ajuden a regular les nostres hormones i a accelerar el metabolisme.

6. Menja peix

Un compte pendent per a la majoria de nosaltres. El recomanable és que mengis peix 3 o més vegades per setmana, però tots sabem que costa incorporar-los a la dieta, així que podem començar amb un cop per setmana, i augmentar la freqüència progressivament.

7. Consumeix carns baixes en greixos

Pots menjar pollastre i talls magres de carn de vaca. Aporten les proteïnes necessàries per augmentar les teves reserves d’energia i combatre el cansament. L’ideal és consumir-les en el dinar.

8. Beu molta aigua

El recomanable és que siguin, almenys, 2 litres, repartits al llarg de tota la jornada. Si són més, millor. Recorda que els sucs envasats i les gasoses són molt ensucrats i alts en calories i no entren dins aquest punt.

9. Fes exercici

El complement necessari d’un pla d’alimentació d’èxit és l’esport. L’ideal és que puguis fer-ho 4 vegades per setmana i durant uns 40 minuts, sempre que el teu estat de salut t’ho permeti. Si no tens temps de practicar esport, aparca el cotxe i vés a fer la compra caminant, petits detalls com aquests marquen la diferència.

10. Decideix amb temps

Si triem que menjar quan tenim gana, el marge de trencar el pla d’alimentació és molt alt.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *